Lähetystyö

Lähetystystyö seurakunnassamme koordinoidaan yhteistyössä Vapaakirkon lähetystoimiston kanssa. Seurakunta kannattaa kuutta lähettiä Vapaakirkon lähetyskentillä. Helsingin vapaaseurakunnan lähetystyötä ohjaa seurakunnan lähetysstrategia (liitteenä). Helsingin vapaaseurakunnan oman lähetystoimikunnan puheenjohtajana toimii Jukka Karppinen.

Helsingin vapaaseurakunta on koko olemassaolonsa ajan (yli sata vuotta) osallistunut aktiivisesti lähetystyöhön.  Tällä hetkellä tuemme raamatunkäännöstyötä suomensukuisten kansojen parissa sekä Etelä-Aasiassa.  Lisäksi seurakunta tukee raamatunkäännöstyötä kannattamalla Wycliffe Raamatunkääntäjien työtä Suomessa. Humanitaarista työtä teemme orpojen lasten parissa päiväntasaajan Afrikassa. Evankelioivan työn sekä seurakunnan istutustyön kohdealueita ovat tällä hetkellä Kaukoitä, Etelä-Aasia ja Afrikka. Olemme myös messiaanisen seurakunnan tukena Israelissa.

Helsingin vapaaseurakunta pyrkii aktiivisesti kannustamaan uusia lähetystyöhön lähtijöitä. Seurakunnan budjetissa on mm. varattu pieni vuosittainen määräraha nuorten lähetysaktioihin. Palkattujen lähetystyöntekijöiden lisäksi seurakunnalla on ns. rukouslähettejä.

Olemme seurakuntana avoimia yhteistyöhön ja pyrimme verkottumaan aktiivisesti lähetysstrategiamme mukaisesti.